Bedrifter må aktivt markedsføre det de tilbyr for å vekke oppmerksomhet og
interesse hos forbrukerne, vi har satt opp noen punkter som gjør deg
konkurransedyktig og som hjelper deg til å kommunisere på en gjennomtenkt
måte, som igjen leder til en markedsføring som gir verdi.

 

Steg 1: Situasjonsanalyse
Når du skal markedsføre bedriften din, er det viktig først å ta en aldri så liten situasjonsanalyse. Med analysen skaffer du deg et korrekt bilde av omgivelsene dine som er viktig for å styrke din evne til å lykkes med markedsføring. For en effektiv og lønnsom markedsføring er det viktig at markedskommunikasjonen er topp! Du må være bevisst på hvem som er din målgruppe og hvordan du kan synliggjøre deg overfor dem. Bare fantasien setter grenser for hvilke virkemidler du velger å bruke for å få frem ditt budskap. Du kan bruke tekst, lyd, bilde, og film, bare for å nevne noen. Du må få forbrukernes oppmerksomhet og du må være synlig og tilgjengelig på de sosiale kanalene som har mest verdi for bedriften din.

Steg 2: Mål for markedsføring
Å ha et spesifikt mål for markedsføringen er helt essensielt for utviklingen av bedriften din, vi anbefaler at du har et overordnet mål hvor alle handlinger fører et skritt nærmere dette målet. Dette kan for eksempel være «bedriften skal være den største i bransjen målt i antall kunder» Det er anbefalt at man også har delmål, slik at man underveis kan se fremgangen. Har bedriften din en markedsplan? Dette jobber vi aktivt med og vi ser stadig vekk at dersom man følger en målrettet plan vil du raskt kunne se resultater. En markedsplan hjelper deg blant annet til å hele tiden ha oversikt over forventede mål, aktiviteter, tidsplan og budsjett.

Steg 3: GO!
Nå gjenstår det bare å gjøre rede for det som planen inneholder og jobbe seg oppover! Med disse tipsene kommer du godt i gang, men ønsker du flere gode råd er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss.

Write a comment:
*

Your email address will not be published.